03.00 – “Caminul” – interior, exterior, camera de camin, dusuri comune – zi (dimineata)
Gruia si Ovidiu / Stere si Sonia (in camera de alaturi)
--} continuare din canalul audio al secventei precedente - din ‘vacarm’ ramane un singur zgomot intermitent de alarma de masina.) Gruia tresare, imbrancit de Ovidiu care reactioneaza violent lovind cu perna convulsiv tot ce apuca prin jur.
03.01 Stere si Sonia (in camera de alaturi) aud bubuituri prin peretii subtiri, se trezesc si se uita mirati unul spre celalalt.
Gruia (ridicandu-se din pat):
Ce..dracu faci ?!?
Ovidiu continua dement cu o violenta si mai indarjita, apoi obosit se opreste, iesit parca din transa, are o privire fixa si gafaie. Alarma masinii se opreste.
03.02 – “Caminul” – exterior -- zi
Plan general, panoramic cu strada si masinile parcate. Se vad ferestrele căminului studenţesc. La geam apare Stere nervos, aruncă o privire rapidă, ranchiunoasă.
Gruia + 2,3 figuranti (in planul secund, la spalatorul comun, agitatie) Gruia cu prosopul pe umar, periuta si sapunul in mana, gesticuleaza.
Gruia (ne povesteste –> spre camera de filmat):
E asa de cind il stiu, nu se poate controla!.. e un cretin.. si totusi mi-e prieten.. am intrat impreuna la facultate si acum ne-am nimerit si in aceiasi camera.
Apoi apropiandu-se de camera spune aproape in soapta, ca pe un secret:
Dar stiti care e chestia? ..omu’ mai are si alte calitati.
E baiat sensibil..
Asa spun si ceilalti.. de cind au inceput sa-l cunoasca mai bine la intilnirile noastre.
Mi-a fost greu la inceput, ma tot intrebau “cine-i asta ?” .. de ce naiba l-am chemat.
Statea linistit intr-un colt si la un moment dat a facut cineva o gluma si el a si sarit sa-l cafteasca, noroc ca am reusit sa-l opresc la timp..
03.04 – “Caminul” - interior, camera lui Stere si Sonia – zi
Sonia şi Stere în camera de cămin discută. Ea liniştită zace pe jos rezemată cu spatele de perete. E preocupată să se joace cu camera video a lui Stere, nu se prea uită la el. Stere se agită prin cameră, nu stă locului.
Stere (cătrănit către Sonia) închide geamul şi trage perdelele:
A ajuns să mă calce pe nervi maniacu de Data …cu oglindirile si reflexele suprafetelor care ne pândesc.
Cica ar fi vorba de un soi de camuflaj al unei dimensiuni paralele din care am putea fi spionati in permanenta…la fel ca si obiectivul acelei camere cu care te joci.. poti apasa pe „rec” cind vrei si vei surprinde doar un fragment din ceea ce se intimpla aici, acum.. insa nu vei putea controla niciodata cine se va uita in viitor la acea caseta si ce va crede despre acest moment…
Oarecum la fel sint si geamurile fumurii ale hotelului de vis-a-vis. Noi le vedem; stim ce sint - adica fizic.. sint doar ferestrele acestui hotel!
Dar cineva ne poate vedea prin ele ..si noi stim si asta!…si pare firesc.
(pauza)
Dar poate nu e! …daca ne urmareste cineva constant; programatic?!..oare ar putea intelege ceva din ceea ce suntem si ce facem ? .. sau ??
(pauza)
..poate ne urmareste doar ocazional, si ar interpreta totul gresit.. pentru ca vede doar unele fragmente din viata noastra .
Sonia (placidă)
Parcă ziceai la un moment dat că iti place sa fii vazut… in societate, ..sa ai prieteni, nu?!
Stere (pe gânduri)
Păi chiar aşa era, prieteni! ..dar asta inseamna sa-i cunosti si tu, sa stii cine sint, ce fac, ce interese au, de ce te plac sau nu.
(intorcandu-se spre fereastra, crapa perdeaua, spionind)
Dar un hotel ?!
parca e un loc predestinat sa te separe..fiecare in camera lui, pentru o perioada scurta, trec unii pe linga ceilalti, arunca o privire pe fereastra ..si ne vad!
Vezi perdeaua asta? (trage perdeaua)
Asta era butonul meu de stop/rec!
Mă rog, pina acum puteam dormi liniştit ca nu mă mai obseda gândul că se holbează in permanenta la mine cineva.
(pauza)
…si e absurd!
Data zice ca nu poti trage perdeaua, nu exista stop/rec! si ca toate suprafetele transparente si toate oglindirile sint capabile de a duce imaginea altundeva.. poate intr-un spatiu paralel pe care nu-l putem controla.
Sonia (interesata, uitindu-se in obiectiv)
Scapă un capac de la cameră pe jos şi Stere se întrerupe
Stere (pornit iar)
Idiotu’ de Data si axioma lui...
Sonia (mirata)
(îi aruncă o privire scurtă.)
Tu chiar crezi asta?
Stere (rade)
Data crede! .. fi serioasa, doar ma cunosti! ..e un subiect care se poate exploata ..in videoclipul pe care tocmai il am de facut!
03.05 “Caminul” – pe hol, Gruia, Cris + 2,3 figuranti – zi
Gruia se intoarce de la spalator, pe hol o vede pe Cris in departare.
Ea isi scoate ochelarii cu miscari stingace, putin repezita apoi trece pe linga el fara sa-l recunoasca si intra in camera lui Data
Gruia – (se opreste putin studiaza usa apoi se intorce spre camera de filmat, mirat)
Gruia:
E camera lui Data. El face regulile la el si usa e vesnic incuiata, mai ales cind ramine singur.. ca acum.. cind ceilalti sint plecati..
De obicei nu iese.. e, obsedat de calculatoare.. nici nu raspunde daca bati la usa.. decit poate pe mess.. nu-l vazusem cu nici o tipa pina acum.
Iar Cris..!?! trebuia sa fie ori la ora de latina ori la slujba, la Biserica.
(intre timp se deschid usi pe coridor, trec figuranti, se aude o bubuitura puternica de usa deschisa – chiar de la camera lui Gruia, el este intrerupt din povestire si cineva il striga din camera)
Figurant:
Gruia, hai ba… Gruia! Hai ..ca Ovidiu asta a luat-o razna.. si vrea sa-ti citeasca o „poezie”..hai ba mai repede!!..
03.06 – “Caminul” - interior, camera lui Data – zi
Data, Cris
Data (Cris îl priveşte fascinată)
Viaţa mea e ciudată. Mi se intampla sa nu ies cu lunile din casa. N-am nevoie. Dacă e ceva de cumpărat, cumpăr on-line. Livrare la domiciliu. Lumea asta virtuală îmi oferă tot ce-mi doresc. Am diferite identitati pe diferite forumuri: arta, literatura, porn..chestii… toate se transmit la fel –
printr-un limbaj secvential si codificat.
Daca descifrezi corect secventele poti avea acces in locuri pe care nu le-ai putea imagina… si daca stii cum sa faci ..nimeni nu stie ca le-ai vazut.
Uneori după ore întregi de stat la computer mă simt conectat fizic, legat prin fire subtiri. Castile mi se lipesc de urechi, mainile nu se mai pot dezlipi de tastatura.
E un fel de transa... mai ales cind descoperi ceva ce nu e destinat publicului.
Cris
Cum… ?
Data
Nu ma refer la chestii platite, cum apar in filme.. cu parole hilare pe monitor .. si cu crack-uri sofisticate prin care reusesti sa intri - ci la date – pachete de date transmise care n-au fost destinate niciodata nimanui, care plutesc cumva in memoria calculatoarelor si n-au fost adunate de nimeni pentru a fi publicate cu sau fara parola..
Astea nu le poti vedea cu nici un browser ..
Cris (fascinata in continuare)
Ce-i aia browser ?
Data
Ceva cu care te uiti pe site-uri..
Cris (mirata)
Dar in latina n-are denumire..?!
Data(rade)
Nu.. dar poti cauta si cuvinte in latina cu el!..
Cris
Si atunci.. nu e bun..?!?
Data (rade si mai tare, apoi o invaluie din spate si ii atinge sinii)
Ba da, ..e!
03.07 “Caminul” – pe hol, Sonia, 5-7 figuranti – zi
Sonia iese de la Stere cu camera video in mina, filmeaza, documenteaza peretii si personajele (figurantii) - fetele se feresc, baietii fac grimase.
trece un figurant:
Tare mai… vii deseara si la mine ? ..sa punem de-o filmare pe net ?
Sonia nu raspune, e preocupata total de camera, il ignora dar continua sa-i filmeze pe ceilalti.
Figurant:
La 314..
(Se aud rasete si glume pe coridor.)
Trec alti 2 figuranti:
… e tipa lui Stere.
Nu ma, e.. doar camera lui Stere!
Sonia: (se întoarce către ei, filmează)
Smile, you stupid!
Imaginea se restringe la obiectivul camerei video si se vede in cadru ledul rosu intermitent care indica ‚rec’.
0 Comments:
Trimiteți un comentariu
<< Home